Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Cody Quattlebaum - NOSPR

Cody QuattlebaumBaryton

Cody Quattlebaum, rozchwytywany amerykański baryton, świetnie się odnajduje zarówno w repertuarze operowym, jak i koncertowym – od baroku po utwory współczesne. Sezon zaczyna od udziału w niezwykle ekscytujących projektach. Pierwszym z nich jest nowa inscenizacja trylogii Carla Orffa Trionfi [Triumfy], pod batutą Kenta Nagano, przygotowana przez światowej sławy reżysera Calixta Bieito w Staatsoper Hamburg. Wystąpi również w długo oczekiwanym debiucie na deskach English National Opera jako Hrabia w Le nozze di Figaro [Weselu Figara]. W planach koncertowych ma także: Messiah [Mesjasza] Händla z Academy of Ancient Music na scenie centrum artystycznego Barbican w Las Palmas, Matthaus-Passion [Pasję wg św. Mateusza] Bacha z Concertgebouw Orchestra i Riccardo Minasim oraz rolę Zebula w oratorium Jephtha Händla z Il Pomo d’Oro.

W minionym sezonie Quattlebaum zadebiutował w kilku ciekawych rolach, m.in. jako Don Giovanni w nowej produkcji Simona Steen-Andersena – operze Don Giovanni’s Inferno [Piekle Don Giovanniego] – występując po raz pierwszy z zespołem Royal Danish Theatre, a także jako Gorwenal w Tristan und Isolde [Tristanie i Izoldzie] na scenie Opéra de Rouen. Quattlebaum powrócił również do roli Wulkana w Venere e Adone [Wenus i Adonisie] w Staatsoper Hamburg, którą zagrał po raz pierwszy w sezonie 2022/2023. Inne ważne role to: Bhishma w światowej prapremierze Until the Lions [Aż lwy przemówią] Thierry’ego Pécou i Ratefreunda [Lojalnego przyjaciela] w premierze francuskiej Die Vögel [Ptaki] Braunfelsa (obie inscenizacje na scenie Opéra National du Rhin); rolę Il Conte [Hrabiego] w Le nozze di Figaro z The Handel and Haydn Society pod batutą Raphaëla Pichona; debiut jako Figaro w Israeli Opera i jako Masetto w Don Giovannim w San Francisco Opera. Najważniejsze wydarzenia w repertuarze koncertowym to Missa in labore requies [tyt. można tłumaczyć jako Msza. Duchowe wytchnienie w czasie ziemskiego trudu] Georga Muffata z Philharmonia Baroque; Missa Solemnis [Msza uroczysta] Beethovena z Oslo Philharmonic pod batutą Klausa Mäkelä; Deutsche Sinfonie [Symfonia niemiecka]Hannsa Eislera z NDR Elbphilharmonie Orchestra pod batutą Carlosa Miguela Prieto oraz wersja koncertowa Don Giovanniego na festiwalu Tanglewood z Boston Symphony Orchestra prowadzoną przez Andrisa Nelsonsa.

Wśród najnowszych występów Quattlebauma znalazły się debiuty: w Royal Ballet & Opera jako Schaunard w La bohème [Cyganerii]; w Teatro Real jako Masetto w Don Giovannim, w której to roli wcześniej także zaprezentował się w San Francisco Opera; na BBC Proms zadebiutował w oratorium Jephtha Händla; śpiewał również w Roméo et Juliette [Romeo i Julii] Berlioza z RTVE Symphony Orchestra; w Prologu do Mefistofele [Mefistofelesa] z Oakland Symphony Orchestra, w Schweigt stille, plaudert nicht, znanej jako Kaffeekantate [Kantata o kawie] Bacha na tournée z Philharmonia Baroque i Richardem Egarrem); na koncercie podczas gali noworocznej w Teatrze Wielkim; jako Don Fernando w Fidelio na scenie Théâtres de la Ville de Luxembourg pod batutą Marca Minkowskiego; w Brockes-Passion [Pasji z librettem Bartholda Heinricha Brockesa] Händla i Johannes-Passion [Pasja wg św. Jana] Bacha – obie w sali centrum artystycznego Barbican z Richardem Egarrem i Academy of Ancient Music; wystąpił także w Getyndze podczas festiwalu Händel-Festspiele w Arminio [Arminiuszu] jako Segeste oraz w Dettingen Te Deum [Te Deum z Dettingen] Händla pod batutą Laurence’a Cummingsa.

W sezonie 2018/19 Quattlebaum, jako członek Dutch National Opera Studio, wystąpił m.in. w roli Geronimo w Il matrimonio segreto [Potajemnym małżeństwie] oraz w roli Bruno Zirato w światowej prapremierze Caruso a Cuba [Caruso na Kubie] Michy Hamela. Wcześniej był członkiem prestiżowego Opernhaus Zürich International Opera Studio, gdzie wykonywał m.in. rolę Schriftstellera [Pisarza] w światowej premierze Der Traum von Dir [Sen o tobie], a także rolę Larkensa w La fanciulla del West [Dziewczyna z Zachodu] oraz rolę Zunigi w uznanej inscenizacji Carmen w reżyserii Barriego Kosky’ego. Quattlebaum został finalistą konkursów Glyndebourne Cup 2018 i Metropolitan Opera National Council Auditions 2017 oraz stypendystą Sara Tucker Grant przyznawanego przez fundację im. Richarda Tuckera. Studiował w Konserwatorium Muzycznym na University of Cincinnati oraz w Juilliard School.

Najbliższe koncerty

Festiwal Katowice Kultura Natura / Płacz po utracie / Il pomo d’Oro / Corti / DiDonato
Festiwal Katowice Kultura Natura
202518:00

Festiwal Katowice Kultura Natura / Płacz po utracie / Il pomo d’Oro / Corti / DiDonato

Sala koncertowa

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading