Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Dingle Yandell - NOSPR

Dingle YandellBas ii

fot. Michal Novak

Brytyjski bas-baryton Dingle Yandell studiował w Guildhall School of Music and Drama oraz w National Opera Studio. Był jednym z pierwszych uczestników programu 'Rising Stars' przy Orchestra of the Age of Enlightenment oraz współzałożycielem wielokrotnie nagradzanej brytyjskiej grupy wokalnej Voces8, z którą przez 10 lat występował na scenach wielu krajów.

W sezonie 2023/24 kreuje Zunigę w Carmen i Mówcę w Czarodziejskim flecie, obydwie role dla Glyndebourne Opera. Śpiewa też w koncertowej wersji pełnej zadumy jednoaktowej opery Dafne Richarda Straussa z The Orchestra of Scottish Opera, jak również w bachowskiej Pasji wg św. Mateusza z Collegium Vocale Gent podczas tournée po prestiżowych salach koncertowych.

Pośród niedawnych angaży operowych uwagę zwracają m.in. André Thorel w Thérèse (Scottish Opera), Tezeusz w Śnie nocy letniej (Glyndebourne Opera), Don Pizarro w Fideliu (Glyndebourne tour); Colline w Cyganerii (Nevill Holt Opera); Snug w Śnie nocy letniej (Scottish Opera); Komandor w Don Giovannim (Nevill Holt Opera, Oxford Sinfonia); debiut w roli Fafnera w Złocie Renu (Grimeborn); Angelotti w Tosce, Sarastro i Mówca świątyni w Zaczarowanym flecie, Hrabia Ceprano oraz, w zastępstwie, Sparafucile w Rigoletcie, a także  Pogranicznik w Flight (Scottish Opera); Lekarz w Peleaszu i Melisandzie, zastępstwo jako Don Geronio w Turku we Włoszech, zastępstwo jako La Roche w Capricciu (Garsington Opera); Pluton w Orfeuszu Monteverdiego (L'Arpeggiata); Seneka w Koronacji Poppei (Bach Collegium Japan); Duch Zimna i Aeolus w Królu Arturze (Gabrieli Consort).

Równie rozchwytywany na scenie koncertowej, występuje w Mszy c-moll Mozarta z Royal Northern Sinfonia, Apostołach Elgara z Hallé Orchestra, Oratorium na Boże Narodzenie Bacha z Monteverdi Choir and Orchestra, Mesjaszu Händla z Huddersfield Choral Society i z Royal Philharmonic Orchestra w Royal Albert Hall; Pasji wg św. Mateusza na Valetta International Baroque Festival, Izraelu w Egipcie z Williamem Christie na BBC Proms, Stworzeniu świata pod batutą Adama Fischera, Harmoniemesse pod batutą Andrasa Schiffa i prapremierze The Judas Passion Sally Beamish (wszystkie z Orchestra of the Age of Enlightenment); bachowskiej Pasji wg św. Jana (Tchaikovsky Concert Hall, Moskwa); Begin The Song Purcella (Arcangelo w Wigmore Hall). Regularnie występuje z Early Opera Company, La Nuova Musica, Holland Baroque, czy Les Inventions, jest też solistą serii koncertów Bach, The Universe and Everything w londyńskim Kings Place. Można go również usłyszeć jako solistę na albumie Himmelsmusik L’Arpeggiaty.

Ponadto, jego repertuar koncertowy obejmuje Dixit Dominus Händla z Monteverdi Choir na BBC Proms oraz w Filharmonii Berlińskiej, bachowską Pasję wg św. Jana z Academy of Ancient Music w londyńskim Barbican, Mszę Nelsońską Haydna oraz Requiem Mozarta na Wimbledon International Music Festival, Mszę h-moll (Cadogan Hall); Oratorium na Boże Narodzenie i Mesjasza (Hitomi Hall w Tokio oraz z Orchestra of Opera North); bachowskie Wachet Auf i Erfreut Euch (Dijon Opera House); Serenade to Music (w Royal Festival Hall pod batutą Johna Wilsona) i Fantasia on Christmas Carols (Isumi Hall, Osaka) Vaughana Williamsa; O Sing Unto the Lord (Gabrieli Consort) i Febus w Dydonie i Eneaszu Purcella (L’Arpeggiata na Oudemuziek Festival w Utrechcie); IX symfonię Beethovena, Theodorę, Stabat Mater Dvořáka, Stabat Mater Rossiniego, czy Requiem Verdiego.

Dingle jest zdobywcą Nagrody Operowej im. Sybil Tutton, przyznawanej przez Help Musicians UK.

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading