Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety

Ewa Tracz - NOSPR

Ewa TraczSopran

fot. Kinga Karpati

Absolwentka Accademia Teatro alla Scala w Mediolanie oraz studiów doktoranckich Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu solowego Ewy Biegas. Uczestniczyła w Programie Kształcenia Młodych Talentów „Akademia Operowa” przy Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Laureatka I nagrody w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Imricha Godina Iuventus Canti (Słowacja, 2011), II lokaty w I Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Andrzeja Hiolskiego w Kudowie-Zdroju (2012), I nagrody w III Konkursie Wokalnym im. Jana, Edwarda i Józefiny Reszków (Częstochowa, 2013), I miejsca w kategorii głosów żeńskich w XV Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2013), II lokaty w 9. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Klaudii Taev (Estonia, 2015), II nagrody w V Konkursie Wokalnym im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy (2015), II miejsca w 9. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki (2016), I nagrody w Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (2018). Debiutowała tytułową rolą w operze Suor AngelicaG. Pucciniego (2011) i partią Donny Anny w Don Giovannim W.A. Mozarta (2013) w Operze Śląskiej. Na deskach Opery Wrocławskiej zadebiutowała jako tytułowa Joanna d'Arc w operze G. Verdiego (2014), a także w rolach mozartowskich jako Hrabina w Weselu Figara (2014), Pierwsza Dama w Czarodziejskim flecie (2015) i Fiordiligi w Così fan tutte (2015). Kreowała partię Marianny w Kawalerze srebrnej róży R. Straussa (2014) i Ksenii w Borysie Godunowie M. Musorgskiego (2015). Na deskach mediolaoskiej La Scali zadebiutowała partią Konstancji w Uprowadzeniu z seraju W.A. Mozarta (wersja opery dla dzieci w języku włoskim, 2016), rolą Wróżki w Śnie nocy letniej F. Mendelssohna-Bartholdy'ego (2017), partią matki Gertrudy w Jasiu i Małgosi E. Humperdincka (2017) i rolą Anny w Nabucco G. Verdiego (2017). Na deskach Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie wystąpiła po raz pierwszy jako Micaeli w Carmen G. Bizeta (2018) i Ulana w Manru I.J. Paderewskiego (2018). Na scenie Polskiej Opery Królewskiej debiutowała partią Donny Anny w Don Giovannim W.A. Mozarta (2019). Dzięki współpracy z Warszawską Operą Kameralną podczas tournée w Japonii zaśpiewała po raz kolejny rolę Hrabiny w Weselu Figara W.A. Mozarta w Bunka Kaikan w Tokio (2019). W ramach koncertu inaugurującego działalność nowej siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach wykonała Tryptyk śląski W. Lutosławskiego (2015). Została też zaproszona jako wykonawczyni partii sopranu w XIV Symfonii D. Szostakowicza podczas inauguracji sezonu artystycznego NFM Orkiestry Leopoldinum (2017). Swoje umiejętności doskonaliła w ramach licznych kursów i warsztatów wokalnych prowadzonych przez wybitnych pedagogów i śpiewaków, wśród których można wyróżnić takie nazwiska, jak: Izabela Kłosińska, Matthias Rexroth, Umberto Finazzi, Eytan Pessen, Neil Shicoff, Matthias Rexroth, Doris Yarick-Cross, Wiesław Ochman, Helena Łazarska, Luciana D’Intino, Gregory Kunde, Eva Mei, Renato Bruson. Współpracowała z takimi dyrygentami, jak m.in.: Nello Santi, Marc Albrecht, Tadeusz Kozłowski, Michał Klauza, Joseph Swensen, David Coleman, Łukasz Borowicz, Rossen Milanov, Piotr Sułkowski, Keri-Lynn Wilson, Alexander Liebreich, Grzegorz Nowak, Marco Guidarini, Pietro Mianiti, Michele Gamba, Jan Wincenty Hawel, Adam Klocek, Andriy Yurkevych, Mirosław Jacek Błaszczyk, Massimiliano Caldi, Warcisław Kunc, Ewa Michnik, Maciej Tomasiewicz, Tadeusz Zathey, Tomasz Tokarczyk, José Ferreira Lobo.

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading