Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Spojrzenie wstecz, stylizacja, pastisz / NOSPR / Hindoyan - NOSPR

Spojrzenie wstecz, stylizacja, pastisz / NOSPR / Hindoyan

Piątek
19:30
Plan sali
Ceny biletów: 23-100 zł
Dyrygent Domingo Hindoyan
Grzesiek Mart
Wykonawcy
dyrygent
Tymoteusz Bies – fortepian
Program
Franz Schubert
Uwertura w stylu włoskim C-dur D 591
Wolfgang Amadeus Mozart
Aria koncertowa „Ch’io mi scordi di te?” na sopran, fortepian obbligato i orkiestrę KV 505
Gustav Mahler
IV Symfonia G-dur

Przed koncertem prosimy o zapoznanie się z nowymi informacjami dot. parkingów w Strefie Kultury – ważne informacje o parkingach

Przed koncertem, o godz. 18.30, zapraszamy do sali kameralnej na spotkanie z Różą Światczyńską, która omówi wykonywane tego wieczoru utwory. Wejście na prelekcję jest bezpłatne, do uczestnictwa w prelekcji uprawnia okazanie karty abonamentowej lub biletu na koncert.

Jednocześnie informujemy, że nastąpiła zmiana w programie koncertu. Zamiast Uwertury w stylu włoskim D-dur D 590 zabrzmi Uwertura w stylu włoskim C-dur D 591 Franza Schuberta.

Spojrzenie wstecz, stylizacja, pastisz – odwieczne tematy muzyki poważnej. Aria koncertowa Mozarta (w gatunku, który niedługo odejść miał już w przeszłość) powstała dla gwiazdy wiedeńskiej opery włoskiej, Nancy Storace. Ból rozstania łączy się w niej z pobrzmiewającym w partii fortepianu wspomnieniem bliskości. Schubert swoją uwerturą chciał udowodnić (za butelkę dobrego wina), że umie pisać w stylu podziwianego w jego kręgach Rossiniego. Gustav Mahler od Schuberta wziął zamiłowanie do „niebiańskich dłużyzn” otwierających nieogarnione przestrzenie. Mozartowski pogodny racjonalizm, uroda melodii, przyjemność obcowania z muzyką – splotą się w IV Symfonii z Mahlerowską teologią jak wspomnienie niewinności, zestawione z ludowymi wyobrażeniami przygrywającej na skrzypkach kostuchy i niebiańskich rozkoszy w finałowej pieśni.

[Adam Suprynowicz]

Czas trwania koncertu (łącznie z przerwą): ok. 100 min

Partner Główny koncertów abonamentowych NOSPR w sezonie 2022/2023

Najbliższe koncerty

Koncert kolędowy
Koncerty specjalne
202415:00

Koncert kolędowy

Sala koncertowa

Brak biletów
Koncert kolędowy
Koncerty specjalne
202418:00

Koncert kolędowy

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
NOSPR / Sylwester w rytmie tanga
Koncerty specjalne
202418:00

NOSPR / Sylwester w rytmie tanga

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
NOSPR / Bayona / Koncert noworoczny / Urok walców i polek
Koncerty specjalne
202512:00
noworoczne dekoracje w foyer NOSPR

NOSPR / Bayona / Koncert noworoczny / Urok walców i polek

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
MIUOSH - PIEŚNI WSPÓŁCZESNE II
Koncerty gościnne
202520:00

MIUOSH - PIEŚNI WSPÓŁCZESNE II

Sala koncertowa

MIUOSH - PIEŚNI WSPÓŁCZESNE II
Koncerty gościnne
202517:00

MIUOSH - PIEŚNI WSPÓŁCZESNE II

Sala koncertowa

JazzKLUB / Adam Baran & Helicopets / Młodzi, gniewni, z nagrodami / Laureaci konkursu Jazz Juniors 2024
JazzKLUB / Mój Karnet
202519:30
Helicopets

JazzKLUB / Adam Baran & Helicopets / Młodzi, gniewni, z nagrodami / Laureaci konkursu Jazz Juniors 2024

Sala kameralna

Kup bilet
MIUOSH - PIEŚNI WSPÓŁCZESNE II
Koncerty gościnne
202520:00

MIUOSH - PIEŚNI WSPÓŁCZESNE II

Sala koncertowa

Kalejdoskop / Dzięcięce kino organowe / Zaczarowany ołówek
Koncerty organowe / Kalejdoskop
202511:00

Kalejdoskop / Dzięcięce kino organowe / Zaczarowany ołówek / dla przedszkolaków i klas 1-3

Sala koncertowa

Piazzolla na osiem wiolonczel
Koncerty kameralne / Mój Karnet
202519:30

Piazzolla na osiem wiolonczel

Sala kameralna

Brak biletów

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading